martes, 9 de abril de 2019

Marató Vall de Bianya 2019

Sortim com poseïts pel dimoni per intentar deixar enradera el fred glaçat que suportem de fà una estona sota l'arc de sortida.Els primers metres els faig encapçalant tot el grup,a ritme utòpic i que em fà gastar l'adrenalina que em desborda en aquest moment.Poc a poc vaig buscant el meu lloc més natural i a prop del quilòmetre cinc,a l'inici de la primera pujada,ja no m'adelanta ningú,ara dec anar sobre la posició 30 corrent en fila per un corriol serpentejant amunt i avall entre el bosc.







L'estona passa volant i arribo a l'avituallament del km 16 en dues hores,just el previst.Si

aconsegueixo mantindre aquest ritme tota la cursa acabaré amb un crono increïble per mí de poc més de cinc hores...ja ho veurem.Ara em prenc tres minuts avituallant-me que fins ara no m'he aturat en cap dels tres controls que he passat,tres minuts que es fan llargs pero necessaris,els demés runners passent quasi sense aturar-se,pero jo vull agafar alé per afrontar la pujada més important de tota la cursa i així ho faig,treballant amb seny.




Just passat el km 20 corono dins un grup de tres el punt més alt de la marató,el Talló,a quasi 1300 metres d'altura,m'aturo a fer una pixadeta i deixo escapar els meus acompanyants d'ascensió,tot i haber ralentitzat el meu promig amb aquesta pujada tant llarga no penso atabalar-me ara a recuperar temps.

Començo el descens amb unes vistes increïbles de tot el Pirineu nevat i les valls properes,baixo per prats d'herba que sembla tallada per l'ocasió seguint la línia més recte possible cap abaix.La Vane em fà una trucada expres per quedar en un punt més endavant i veure´m passar.Segueixo baixant ja sense tanta pendent quant de sobte,en un moment que alço la vista,em torço el turmell com mai abans m'havia passat,esclato de dolor amb un crit que el recordaré en molt temps i procuro no perdre l'equilibri saltant amb l'altre cama intentant no posar el peu esquerra al terra fins que aconsegueixo aturar-me mal·leint tot i enviant insults a l'aire...

Resignat i després d'un parell de minuts no vull passar l'oportunitat de seguir,conscient que de moment puc avançar amb el cos en calent i que el dolor és suportable tot i que la meva velocitat i motivació han caigut en picat,tot just he passat el km 21.

Al seguent avituallament,que per sort és ven a prop,em trobo unes cadires plegables preparades pels corredors,sembla que hagin vist desde aquí tot el que m'ha passat.M'assec en una d'elles i amb tota la calma reestrocturo la motxilla i preparo les meves begudes energètiques pel que queda de cursa.Un altre vegada tothom passa davant meu durant els cinc o sis minuts que estic aquí assegut.

Sempre que no hi hagin baixades o terra irregular (o sigui,quiasi mai) puc trotar bé,només de tant en tant cada deu minuts sento una punxada al tormell que em fà cridar i tornar a insultar en veu alta.Segueixo la marató amb intencions diferents,acabarla en sub 6 hores."Només" em queden 19 quilómetres.

Cada vegada es redueix més el temps entre cops de dolor i haig d'acabar fent les baixades a ritme patètic que només fà que desquiciar-me.Aquí el cansament i l'agonia a punt d'entrar a la cinquena hora de cursa fà que apareguin els fantasmes dins el cap en forma d'àngel i dimoni que m'acompanyarant fins al final.
L'àngel em diu que em quedi amb la Vane quan ens trobem dintre de poca estona,que ho deixi estar i que no em faci més mal,que hi han més curses,que puji a la furgo i em porti fins a meta.És molt convincent el cabrón i potser té raó,però de seguida apareix el dimoni que no es queda curt i amb un tó grotesc m'estova amb missatges dient-me que no estic aquí per acabar dins un cotxe,que he robat masses hores a la família per preparar-me com per deixar-ho córrer."Si has fet deu km fins aquí pots fer-ne deu més fins a l'arribada...tira,tira,tira!"

A l'encreuament d'una carretera em trobo a la familia cridant-me i animant-me,els hi explico una mica el que m'ha passat tot i que procuro no explicar el mal que em fà el peu,ho tinc decidit,segueixo.Despres d'uns quants petons continuo amb la meva tortura personal,ara sembla que tot sigui baixada,on pitjor ho passo.

En queden només 9 per arribar...només 9,els 9 més llargs de la meva vida? potser,però tinc la sort de trobar-me muscularment bastant bé,tot i que tinc l'impresió de que he fet la marató amb una sola cama,demà ho patiré de debó.En aquests quilòmetres em trobo amb companys que ho passen igual de malament que jo,cada un amb la seva odisea personal i es que algo que vaig aprendre de l'última marató ara fà dos anys,és que a quasi tots els corredors els hi passa algo durant la cursa,forma part del repte i l'aventura de córrer durant sis hores per la muntanya,s'ha d'assumir,és part del joc,un joc al que decidim participar per voluntat pròpia i que ningú ens empeny a participar.

Per la meva sort els últims quilòmetres de la cursa són favorables per l'estat em que em trobo,pistes amples i bastant planes,tret dels trams vora el riu plens de sots i pedres on no he fet més que pensar en retirar-me de nou quasi enfonsat psicológicament per veure que no avançava.He seguit perque no hi havia cap altre manera de sortir d'allà.

Ara tot aixó ja és passat,ja soc al km 41,ja veig l'arc d'arribada i un crit de la Vane des d'allà em fà emocionar-me i quasi disfrutar del moment.Em trobo amb la meva petita que correrà doscents metres al meu costat.M'ha portat un ram de flors,Dents de Lleó,i entrem a meta agafats de la mà,com sempre.




6 hores i 7 minuts per fer la marató més ràpida de les quatre que he acabat.
Ara tinc set dies de baixa per recuperar la distensió al tormell i posar-lo ben fort per la propera!

1 comentario:

Dr Purva Pius dijo...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.